donderdag 27 oktober 2011

Workshop Kerstballen Breien

Gisteren was het dan zo ver: de workshop kerstballen breien!




In samenwerking met de plaatselijke boekhandel hadden we een workshop gepland omdat zij zich niet konden voorstellen dat kerstballen breien een hype zou worden en dat ze het boek veel zouden verkopen.




Nou dat hebben ze geweten... 
Tot hun én onze grote verbazing (of is het verbijstering?) was de avond helemaal volgeboekt! Er werd zelfs een tweede avond gepland en ook díe zit al helemaal vol!
26 personen hadden zich opgegeven maar een paar dames dachten dat het een inloopavond was dus uiteindelijk zijn er 31 dames en 1 man aan het breien geslagen.


 
Onze eigen Arne (die eigenlijk Henk heet) zit links aan de tafel en legde een mevrouw nog even het meerderen uit toen het niet helemaal ging.

volle bak hè?

Eerst uitleg; daarna aan de slag en na het eerste gevecht met al die dwarse naalden te hebben gewonnen had iedereen de vaart er in.





Dat wordt toch echt al een bal........       er zijn altijd uitzonderingen.....
                                                         (oké het werd dan wel geen bal 
                                                          maar ze heeft wél leren breien)



Toen later op de avond ook nog een drankje werd geschonken ging het zelfs nog beter!


Volle bak maar reuze gezellig en dankzij de hulp van Mieke en Petra (blogger hallopeetje) allebei ervaren kerstballenbreiers liep de avond op rolletjes!
Dank jullie wel dames!


Ik verheug me op de volgende workshopavond!





Groetjes Janine

5 opmerkingen:

  1. Helemaal geweldig! Heel Bodegraven en omstreken heeft met de kerst gebreide ballen in de boom.
    Blokker kan wel opdoeken, die blijft zitten met z'n ballen!
    Het ziet er heel gezellig uit, jammer dat ik net effe iets te ver weg zit. Had wel zin gehad in een avondje breien en beppen!!
    Doe Peetje de groeten. Heb helemaal in een deuk gelegen om haar profielfoto. Die tekst ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super super leuk, gezellig en zeer geslaagd. Wat leuk om hieraan mee te doen. Henk vond ik ook geweldig. Dat maak je niet vaak mee dat een man kan breien toch. Hij kan zo tussen de 2 heren op de bank gaan zitten. Geweldig... en 8 november ben ik er weer bij hoor. Complimenten trouwens aan mijnheer Karsen en de Dames die de koffie en alles zo goed hadden verzorgd.

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit kerstballen breien lijkt me super leuk. Ik durf er niet aan te beginnen, want ik ben bang dat ik er weer een hobby bij heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, wat leuk! al die gebreide kerstballen. Super! Ik ben geen breister, maar misschien moet ik me er ook maar eens aan wagen. (Ik hoop dat het nog lukt na zoveel jaren...)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke meeting, en wat leuk om dit te lezen en te zien!
    Als ik een beetje dichterbij woonde kwam ik ook meebreien. Leuk dat er een vervolg komt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...