woensdag 4 december 2013

Sinterklaascadeautje nr. 7

Een Hans en Grietje-huis voor jou
dat is wat je graag hebben zou.. 
Het laatste Sinterklaascadeautje is eigenlijk meer een surprise,
voor dochter Saar die héél graag wil gaan samenwonen
maar omdat betaalbare woonruimte hier niet voor het oprapen ligt,
is dit snoephuisje een zoethoudertje...
En ik vónd het leuk om te doen! 
Ik roep al een paar jaar dat ik een peperkoekhuisje wil maken maar uiteindelijk kwam er nooit van tot nu dus!

Eerst heb ik een tekening voor een huis gemaakt:
Zijkant: 14x30cm, 
Voor-en achterkant: 21cm breed en op 14cm van de onderkant naar midden boven een punt vouwen voor het dak, 
Dak: 19x30cm











Het peperkoekdeeg heb ik hier vandaan. Omdat ik niet precies wist hoeveel ik nodig zou hebben heb ik eerst 2 hoeveelheden gemaakt; natúúrlijk had ik toen alleen maar een voor(of achter)gevel en moest ik nog een deegje maken.
Maar dan heb je ook een HUIS! 
Nou ja, na het "plakken" dan...
Dat heb ik met royal icing gedaan.












Maar ik had wel een paar extra "handjes" nodig; 
gelukkig had ik net een grootverpakking shampoo had gekocht!
Ik dacht er nog net aan om het cadeautje er in te doen 
voor het laatste dakdeel er op ging...
Tijd om te gaan versieren!


  Marshmallows (in drieën geknipt) voor dak en tegels, allerlei snoepjes om te gebruiken en witte icing voor dak en ramen en groene icing voor struiken
En uiteindelijk is het een echt peperkoekhuis!
Ik ben er best een beetje trots op'
Hij kan zo in de Efteling...

Morgen Sinterklaasavond; nog het laatste gedicht en dan is dit alweer het laatste Sinterklaascadeautje van dit jaar!

Veel plezier allemaal morgen!



Groetjes Janine

1 opmerking:

  1. Het ziet er geweldig uit!!!

    Jullie ook een fijne Sinterklaasavond. Hoop dat hij niet van het dak waait.. ppffff wat een wind he!!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...