maandag 30 november 2015

Sinterklaascadeautje nr. 6

Overal zetten we ze neer
Gezellige kaarsjes voor de sfeer...

Ken je dat, dat je dingen in huis hebt waarvan je denkt
wááárom heb ik dat gekocht? en wanneer?
Nou daar heb ik het een en ander van..
Zoals de kleine weckflesjes
en een hele berg hard plastic lepeltjes
(van die laatste weet ik wel waarom ik ze heb gekocht 
en ook dat ik er uiteindelijk maar 3 ofzo uit het hele zakje heb gebruikt) 
en ja, dat bewaar ik ook rustig allemaal...
jarenlang...
Gelukkig komt Sinterklaas dan weer eens naar Nederland
en dan ga ik altijd op zoek naar dit soort "vergeten" dingen
om er wat mee te verzinnen.
Had ik mazzel dat ik een lootje trok waarop staat dat 
diegene graag kaarsen wil in alle vormen en maten.
Nou, dus worden de weckflesjes kaarsjes!
Met een gezellig sterretje er op van schoolbordverf 
(geen idee dat we dat hadden, 
en ook geen idee waarvoor het ooit is gebruikt; 
als het überhaupt al eens is gebruikt haha!)
Maar goed, ik dwaal af:
Ik hou zelf ook nogal van kaarslicht
zodra het 's avonds donker wordt
en ik bewaar dan alle restanten kaarsvet van leeggelopen kaarsen.
Goh, had ik eigenlijk al gezegd dat ik wel eens wat bewaar?
Nou het wordt nog erger: ik haal namelijk ook nog eens het lont uit zielige kromme en gebroken kaarsen
omdat ik er dan weer nieuwe mee maak.
Zoals dit dus..
Oké spullen zat, dus aan de slag!
Voor deze lichtjes heb ik eerst een sterretje op papier getekend en uitgeknipt
Met stukjes schilderstape heb ik de omtrek geplakt
en de ster ingeschilderd met schoolbordverf.
 
 Het kaarsvet smelt ik altijd au bain marie in een leeg blik;
zo verpruts je de pan tenminste niet!
De lontjes draai je op de juiste hoogte aan de bovenkant 
om een satéprikker zodat ze in het midden blijven. 
Het gesmolten kaarsvet giet je met behulp van een tangetje of een ovenhandschoen voorzichtig in de glaasjes
tot net onder de rand en dan laat je het kaarsvet stollen. 
Op het laatst smelt je nog een beetje kaarsvet om het holletje, 
dat is ontstaan door het stollen, mee te vullen. 
Kan best zijn dat je dat een paar keer moet doen hoor. 
Als alles gestold is haal dan voorzichtig het tape weg 
en bind een leuk koordje of iets dergelijks om het flesje.
Ik vind ze leuk! 

Dan ga ik morgen maar eens met de lepeltjes aan de gang 
voor cadeautje nr. 7


Tot morgen,



Groeten Janine




3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Ik heb dat bij de minimalisme challenge allemaal weggedaan, ik bewaarde ook echt alles. Toch weer zonde dus he ;)
    Groet, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou, ik heb al wel een goed voornemen heb voor het nieuwe jaar hoor: opruimen, misschien niet té radicaal maar er zijn zat spullen die echt wel weg mogen!

      Verwijderen
  2. Helemala leuk weer al die tips. Ben benieuwd naar de lepels en of dat ook met vorken kan want daa rhebik dan wer een mega voorraad van liggen, hahahaha.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...